ידועים בציבור המעוניינים להירשם לאחת מתוכניות משרד השיכון (כמו זכאות משרד השיכון או מחיר למשתכן או דירה בהנחה)

מאמרים נוספים

איחוד הלוואות

איחוד הלוואות מאמר בנושא איחוד הלוואות …. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

להמשך קריאה »
ייעוץ למשכנתה חדשה

ייעוץ למשכנתה חדשה: לחסוך כסף כבר מהתשלום הראשון‏

רכישת נכס חדש תתבצע לרוב בעזרת משכנתה ואם מדובר בנכס ראשון אז רוב הקונים מרגישים שהם נכנסים לתחום שהם עוד לא נתקלו בו. ייעוץ למשכנתה חדשה עושה סדר בתהליך, מוביל אתכם לקבל את ההחלטות הכלכליות הנכונות ומסתיים במשכנתה שמשאירה לכם יותר כסף בכיס. בואו רגע נבין למה כל כך חשוב להשקיע זמן בבחירת המשכנתה. ברגע שאתם רוכשים נכס אתם לוקחים על עצמכם התחייבות כלכלית שתלווה אתכם לאורך השנים הבאות. כמה שנים? לרוב בין עשרים לשלושים

להמשך קריאה »
דירה בהגרלה

קייס סטאדי – דירה בהנחה

תוכנית דירה בהנחה  החליפה את קודמתה, מחיר למשתכן כשגם כאן המטרה היא לאפשר ליותר אנשים לקנות את דירתם הראשונה. הנרשמים להגרלה יכולים לבחור את העיר או היישוב בו ירצו לקנות את ביתם ובמידה והם יזכו, הם יכולים לבחור את הדירה המועדפת עליהם מבחינת מספר החדרים, כיוון האוויר, קומה ונתונים נוספים. על פניו נשמע שתהליך רכישת דירה דרך דירה בהנחה פשוט מאד: בתחילה יש לבדוק את הזכאות להשתתפות בהגרלה, במידה ונמצאתם זכאים, להירשם למקום שתרצו לזכות

להמשך קריאה »
הגרלת דירה בהנחה הסתיימה – מה הצעד הבא

חדשות טובות לבעלי דירה ששוכרים דירה

חדשות טובות לבעלי דירה שמשכירים אותה ושוכרים דירה אחרת ב 1.6.23 נכנס לתוקף  תיקון לחוק שמאפשר לבעלי נכס יחיד (למגורים) המשכירים את הדירה שלהם ושו כרים דירה אחרת למגורים לקבל הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה על ההכנסות משכר דירה. השינוי בחוק מאפשר לבעלי דירה שמשכירים את הדירה שלהם ושוכרים דירה אחרת להתקזז בין תשלום השכירות שהם מקבלים לשכירות שהם משלמים ובכך להקטין משמעותית ההכנסה משכ"ד שעליה משולם מס ההכנסה.  זהו מהלך שמקל על בעלי נכס

להמשך קריאה »

המשכנתה של השכן טובה יותר. באמת?

הצורך שלנו להשוות בין מה שיש לנו ומה שיש לאחרים הוא טבעי. אנחנו עושים את זה לפעמים בכלל בלי להרגיש ולרוב כדי לוודא שאנחנו בסדר. שלא טעינו. שקיבלנו את הטוב ביותר. ההשוואה מתבצעת בכל כך הרבה תחומים וכמובן, גם במשכנתה שלנו. אנו משווים בין הריביות וההחזרים שלנו לבין השכנים והחברים שלנו. האם זה עוזר לנו? לא. האם המידע שאנו אוספים מסביב יהיה מדויק? ממש לא. במאמר זה לא נבדוק למה חשוב לנו להשוות בין משכנתאות

להמשך קריאה »
ריבית בנק ישראל

השפעת סגירת 100,000 שקלים על המשכנתא במסלולים השונים

בעקבות לקוחות שפנו אלי אני מפרסמת פה את התשובה לשאלה כיצד נכון להתנהל עם 100,000 שקלים ״פנויים״ שמיועדים לסגירת אחד ממסלולי המשכנתא. כל זאת על רקע העלייה הנוספת של הריבית (בפעם הרביעית בשנת 2022), עלייה שהובילה במקרה הנוכחי לתוספת של 330 שקלים בתשלום החודשי. בחודש אוגוסט 2022 עלתה הריבית שוב ומשקי בית רבים כבר מתחילים להרגיש את השינוי. מעבר לכך שהריבית העלתה את התשלומים החודשיים למשכנתא, ישנה גם אינפלציה שמובילה לעליית מחירים והופכת כל קנייה

להמשך קריאה »

אם אתם ידועים בציבור ומעוניינים להירשם לאחת מתוכנית הסיוע בדיור של משרד השיכון כמו: מחיר למשתכן, מחיר מופחת או דירה בהנחה השלב ראשון הוא להרשם להוצאת  תעודת זכות משרד השיכון, דירה ולקבל את אותן ההטבות כמו זוגות נשואים, אתם צריכים שתהיה לכם הוכחה שאתם ידועים בציבור.

אם בחרתם לגור יחד ולנהל יחד את משק הבית ועכשיו אתם רוצים לרכוש דירה במשותף ולהירשם לדירה בהנחה (לשעבר מחיר למשתכן) או להוציא תעודת זכאות משרד השיכון, אחד המסמכים שתתבקשו לספק הוא מסמך המוכיח שאתם ידועים בציבור.

הוצאת תעודת ידועים בציבור

שתי אפשרויות העומדות לרשותכם להוצאת תעודת ידועים בציבור

גם אם אתם חיים יחדיו תקופה, מתגוררים יחד ואפילו אם יש לכם ילדים משותפים, ברגע שאתם רוצים להירשם לתוכניות משרד השיכון או לתוכנית דירה בהנחה, יהיה עליכם להפיק מסמך מתאים כשתוכלו לעשות זאת באחת משתי דרכים:

הוצאת תעודת זוגיות

אפשרות אחת אשר עומדת לרשותכם היא הוצאת תעודת זוגיות מטעם ארגון "משפחה חדשה" או תעודת חיים משותפים מטעם ארגון הוויה. לאחר מכן יהיה עליכם למלא הצהרה של זוג בדבר היותכם ידועים בציבור לצורך הגשת בקשה לסיוע בדיור ולחתום עליה מול פקיד הבנק. נציג אחת החברות המטפלות ברישום לזכאות משרד השיכון.

ההחלטה להוציא תעודת זוגיות לא מתאימה לכל זוג ולכן עומדת לרשותכם אפשרות נוספת והיא מילוי הצהרה כידועים בציבור.

מילוי הצהרה כידועים בציבור

הדרך הקצרה ביותר היא למלא את הטופס (שאותו ניתן להוריד בקישור ואת מילוי הפרטים תצטרכו לאמת מול עורך דין שיחתום גם הוא על המסמך.

רוצה להצטרף למשפחות שחסכו מעל 89,000 ש״ח במשכנתה?

במה שונים ידועים בציבור מזוג נשוי בכל הנוגע להטבות משרד השיכון

ידועים בציבור אינם שונים מכל זוג נשוי מבחינת היכולת לקבל הטבות ממשרד השיכון או בקבלת משכנתא. למעשה, ההבדל היחיד בין השניים הוא שבעוד שזוג נשוי יכול לצאת לדרך, להוציא את תעודת הזכאות ולהתחיל לתכנן את המשכנתא עם הרישום ברבנות (מס' חודשים לפני החתונה), ידועים בציבור צריכים קודם כל להוציא תעודת או אישור ידועים בציבור באחת משתי הדרכים שצוינו למעלה.

מבחינת משרד השיכון, ברגע שהזוג עומד בקריטריונים (אשר נמצאים כאן במאמר למטה) והצהיר כי הוא ידוע בציבור, הוא יוכל לקבל את תעודת הזכאות ולהירשם להגרלה ככל זוג. מבחינת הבנקים השונים, הקביעה האם הזוג יוכל ליטול משכנתא, באיזה גובה ובאילו תנאים, יקבעו בהתאם ליכולות הכלכליות ולדירה הנרכשת ולא לסטטוס הזוגי.

יש לציין כי מעבר לכך שכידועים בציבור תהיו זכאים להצטרף לתוכניות משרד השיכון, תוכלו גם ליהנות ממשכנתא לזכאים וזאת בתנאי שתצברו לפחות את מינימום הנקודות הנדרשות, ממש כמו כל זוג נשוי. לצורך ספירת הניקוד יש לבחון קריטריונים שונים (אותם נבחן יחדיו בתהליך ייעוץ משכנתא) וכמובן לבדוק כי זוהי האופציה הכלכלית הכדאית ביותר עבורכם.

בקצרה: בכל הנוגע למשרד השיכון, ברגע שהוצאת תעודת זוגיות או מילאתם הצהרת ידועים בציבור, תוכלו ליהנות מכל ההטבות של משרד השיכון כמו כל זוג נשוי.

דירה בהנחה עבור ידועים בציבור

דירה בהנחה עבור ידועים בציבור

תוכנית דירה בהנחה מציעה לחסרי דירה שאין ולא הייתה בבעלותם דירה או חלק מדירה , להצטרף להגרלה אשר זכייה בה תאפשר להם לרכוש דירה בהנחה משמעותית. ידועים בציבור אשר רוצים להירשם להגרלה יכולים לעשות זאת כמו כל זוג נשוי כאשר כדי להירשם לתוכנית (כנשואים או לא נשואים) יש לעמוד בקריטריונים הביאם:

  • על הזוג להיות חסר דירה בשלוש השנים האחרונות
  • אינם שוכרים דירה שחל עליה חוק הגנת הדייר ולא שכרו כזו בשלוש השנים האחרונות
  • אינם בני רשות ליחידת דיור בנחלה במשק חקלאי ביישוב קהילתי
  • אין ברשותכם שליש או יותר זכויות בקרקע המיועדת למגורים שניתן להוציא עבורה היתר בניה למגורים (לא מתייחס לקרקע חקלאית)

כפי שאפשר להבין, המדינה לא מבדילה בין זוג נשוי לבין ידועים בציבור בכל הנוגע לפרויקט דירה בהנחה. עם זאת, בשל הגדרת הזכאות לדירה, על ידועים בציבור יהיה להוציא תעודה או מסמך המעיד על כך כדי לקבל את תעודת הזכאות לפני ההרשמה.

רוצה להצטרף למשפחות שחסכו מעל 89,000 ש״ח במשכנתה?

למי מיועדת תוכנית דירה בהנחה?

דירה בהנחה באה לאפשר לישראלים לקנות דירה במחיר מוזל. המחיר משתנה בהתאם למיקום הדירה בארץ ולגודלה כאשר אפשר לראות את כל הפרטים על כך, כולל דוגמאות מחירים במאמר המפורט בלחיצה כאן.

התוכנית מיועדת לאלו אשר עומדים בתנאים כפי שנכתבו למעלה בתנאי שהם משתייכים לאוכלוסיות הבאות:

  • נשואים או ידועים בציבור המקיימים משק בית משותף ובכלל זה גם אלו שבני/בנות זוגם תושבים זרים.
  • זוגות שנרשמו לנישואים ושעומדים להינשא בעד שלושה חודשים מיום הוצאת תעודת זכאות לתוכנית.
  • יחידים מעל גיל 35 ובכלל זה רווקים, אלמנים, גרושים (וכמובן נשים במעמד זהה).
  • הורים עצמאיים (יחידניים) עם ילד אחד לפחות מתחת לגיל 21 המתגורר בביתם ונמצא בחזקתם. בכלל זה גם אישה בהיריון מעל חודש חמישי.
  • הורים עצמאיים עצמאיים (יחידניים) שהחזיקו 50% מדירה שנמכרה בעקבות גירושין ושלא היו להם זכויות נוספות.
  • הורים גרושים לילד עד גיל 21 בין אם הילד בחזקתם או לא.
  • זוגות מהחברה הערבית שהתארסו באופן רשמי.

בנוסף לכל אלה יחידים אשר עברו את גיל 21 יכולים להיות זכאים להשתתף בהנחה במידה וחל לגביהם אחד מהבאים:

  • נכות ברגליים עם אישור משרד הבריאות המרותקים לכיסא גלגלים לצמיתות ושנקבעה להם נכות בגובה 75% או יותר.
  • זכאי גמלת ניידות וקצבת שירותים מיוחדים שנקבעה להם נכות רפואית בגובה 50% או יותר.
  • נפגעי פעולות איבה הזכאים לתגמול חודשי ושנקבעה להם נכות בגובה 50% או יותר.
  • זכאי קצבת נכות מטעם משרד הביטחון שנקבעה להם נכות בגובה 50% לפחות.
  • עיוורים בעלי תעודת עיוור שנקבעה להם 100% נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי.

תוכנית דירה בהנחה

האם הגיע הזמן להתייעצות?

תהליך ההרשמה לאחת מתוכניות והטבות משרד השיכון כמו גם תהליך נטילת המשכנתא עשוי להעלות שאלות רבות. אם מעולם לא רכשתם נכס משלכם ומעולם לא נטלתם משכנתא, ברור שאתם עומדים לפני אחת ההחלטות הגדולות בחייכם ותרצו לקבל את ההחלטות הנכונות והמתאימות עבורכם.

אני מזמינה אתכם ליצור קשר. אם הסתבכתם בתהליך הצהרת ידועים בציבור או אם יש לכם שאלות שונות. פגישה ראשונה תסייע לכם להבין את המצב הנוכחי ואת הצעדים הראשונים שעליכם לעשות וכל זאת ללא עלות וללא כל התחייבות מצדכם.

 

רוצים להתייעץ?
צרו קשר לפגישה ראשונית ללא עלות וללא כל התחייבות וקבלו יותר מהכסף שלכם: 052-5900403

 

שלכם, איריס שוסטר.


יצירת קשר איריס שוסטר

 

Scroll to Top
דילוג לתוכן