משכנתא לבנייה עצמית

מאמרים נוספים

איחוד הלוואות

איחוד הלוואות מאמר בנושא איחוד הלוואות …. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

להמשך קריאה »
ייעוץ למשכנתה חדשה

ייעוץ למשכנתה חדשה: לחסוך כסף כבר מהתשלום הראשון‏

רכישת נכס חדש תתבצע לרוב בעזרת משכנתה ואם מדובר בנכס ראשון אז רוב הקונים מרגישים שהם נכנסים לתחום שהם עוד לא נתקלו בו. ייעוץ למשכנתה חדשה עושה סדר בתהליך, מוביל אתכם לקבל את ההחלטות הכלכליות הנכונות ומסתיים במשכנתה שמשאירה לכם יותר כסף בכיס. בואו רגע נבין למה כל כך חשוב להשקיע זמן בבחירת המשכנתה. ברגע שאתם רוכשים נכס אתם לוקחים על עצמכם התחייבות כלכלית שתלווה אתכם לאורך השנים הבאות. כמה שנים? לרוב בין עשרים לשלושים

להמשך קריאה »
דירה בהגרלה

קייס סטאדי – דירה בהנחה

תוכנית דירה בהנחה  החליפה את קודמתה, מחיר למשתכן כשגם כאן המטרה היא לאפשר ליותר אנשים לקנות את דירתם הראשונה. הנרשמים להגרלה יכולים לבחור את העיר או היישוב בו ירצו לקנות את ביתם ובמידה והם יזכו, הם יכולים לבחור את הדירה המועדפת עליהם מבחינת מספר החדרים, כיוון האוויר, קומה ונתונים נוספים. על פניו נשמע שתהליך רכישת דירה דרך דירה בהנחה פשוט מאד: בתחילה יש לבדוק את הזכאות להשתתפות בהגרלה, במידה ונמצאתם זכאים, להירשם למקום שתרצו לזכות

להמשך קריאה »
הגרלת דירה בהנחה הסתיימה – מה הצעד הבא

חדשות טובות לבעלי דירה ששוכרים דירה

חדשות טובות לבעלי דירה שמשכירים אותה ושוכרים דירה אחרת ב 1.6.23 נכנס לתוקף  תיקון לחוק שמאפשר לבעלי נכס יחיד (למגורים) המשכירים את הדירה שלהם ושו כרים דירה אחרת למגורים לקבל הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה על ההכנסות משכר דירה. השינוי בחוק מאפשר לבעלי דירה שמשכירים את הדירה שלהם ושוכרים דירה אחרת להתקזז בין תשלום השכירות שהם מקבלים לשכירות שהם משלמים ובכך להקטין משמעותית ההכנסה משכ"ד שעליה משולם מס ההכנסה.  זהו מהלך שמקל על בעלי נכס

להמשך קריאה »

המשכנתה של השכן טובה יותר. באמת?

הצורך שלנו להשוות בין מה שיש לנו ומה שיש לאחרים הוא טבעי. אנחנו עושים את זה לפעמים בכלל בלי להרגיש ולרוב כדי לוודא שאנחנו בסדר. שלא טעינו. שקיבלנו את הטוב ביותר. ההשוואה מתבצעת בכל כך הרבה תחומים וכמובן, גם במשכנתה שלנו. אנו משווים בין הריביות וההחזרים שלנו לבין השכנים והחברים שלנו. האם זה עוזר לנו? לא. האם המידע שאנו אוספים מסביב יהיה מדויק? ממש לא. במאמר זה לא נבדוק למה חשוב לנו להשוות בין משכנתאות

להמשך קריאה »
ריבית בנק ישראל

השפעת סגירת 100,000 שקלים על המשכנתא במסלולים השונים

בעקבות לקוחות שפנו אלי אני מפרסמת פה את התשובה לשאלה כיצד נכון להתנהל עם 100,000 שקלים ״פנויים״ שמיועדים לסגירת אחד ממסלולי המשכנתא. כל זאת על רקע העלייה הנוספת של הריבית (בפעם הרביעית בשנת 2022), עלייה שהובילה במקרה הנוכחי לתוספת של 330 שקלים בתשלום החודשי. בחודש אוגוסט 2022 עלתה הריבית שוב ומשקי בית רבים כבר מתחילים להרגיש את השינוי. מעבר לכך שהריבית העלתה את התשלומים החודשיים למשכנתא, ישנה גם אינפלציה שמובילה לעליית מחירים והופכת כל קנייה

להמשך קריאה »

מצאת את היישוב בו החלטת לגור להמשך חייך ולשם כך לבנות בו את ביתך?
מזל טוב.
עכשיו, לאחר ההחלטה החשובה הראשונית, מחכות לך עוד החלטות רבות.
בונים רבים חושבים כי ההחלטות החשובות ביותר נוגעות לגודל הבית והנראות שלו, אך למעשה, ההחלטה החשובה ביותר היא ההחלטה הכלכלית.
במקרה ויש לך צורך לקחת משכנתא לצורך בניה, הכתבה הזו היא בשבילך.

במה שונה משכנתא לבנייה עצמאית ממשכנתא רגילה   

מטרת כתבה זו היא לגעת בזמן המתאים ללקיחת המשכנתא.
אך רגע לפני שניגע בזמן המתאים ביותר, חשוב להבין מהם ההבדלים בין נטילת משכנתא לקניית בית ובין משכנתא לבניה:

  • אחוזי מימון – בעוד שבמשכנתא רגילה הבנק יכול להעניק עד 75% מעלות הנכס, במקרה של בניה הגובה יהיה עד 70% (גם זהו הבית הראשון שלך).
  • הגורם שמקבל את הכסף – בקניה, מי שמקבל את הכסף הוא הצד שמוכר את הנכס.
    זה יכול להיות קבלן או מוכר מיד שניה.
    במקרה של בניה, הכסף הולך אלייך וממך אל הגורמים השונים.
  • שימוש בכסף – כיוון שבקניה הכסף הולך אל הצד המוכר, אין לך אפשרויות להשתמש בכסף להוצאות נוספות.
    במקרה של בניה, אם עלות הבניה הייתה נמוכה מההלוואה, תהיה לך אפשרות להשתמש בכספים לצורך רכישת ריהוט, מזגן ועוד.

רוצה להצטרף למשפחות שחסכו מעל 89,000 ש״ח במשכנתה?

תכנון נכון של המשכנתא שלך

המשכנתא שלך עומדת ללוות אותך בשנים הבאות ולעתים אף ב-25 שנים הבאות.
לכן, חשוב לבצע תכנון נכון שלה ולהבין מהן האפשרויות העומדות לרשותך.
תכנון נכון אומר שעלייך להתחשב בגורמים רבים, בהם כל הוצאות הבניה, כל ההוצאות ה"בלתי צפויות" (בכל פרויקט ישנן הוצאות כאלה) ועוד.

הבעיה הנפוצה ביותר במקרה של בניה היא שבונים רבים חושבים, בטעות, שהזמן הנכון לקחת את המשכנתא הוא כשיש צורך בכסף.
לרוב, מדובר בשלב של לאחר יציקת היסודות.
זהו שלב בו הבית כבר מתוכנן, בעלי מקצוע שונים נבחרו ולמעשה, עבודת הבניה כבר בתהליך.

לבנות בעזרת משכנתא

הבעיות שיכולות לעלות בבקשה שמוגשת בשלב זה

בונים אשר לא ניגשו לבנק לפני שלב יציקת היסודות, יכולים למצוא עצמם בבעיה של משכנתא שלא מאושרת להם או שהם לא מקבלים את הסכום שתכננו עליו.
הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות וכל פרויקט לגופו. בין הסיבות:

תכנון לא נכון – חלק מתבססים על חישוב פשוט שאומר שהסכום שיש להם שווה באופן אוטומטי 30% ושהבנק (או כל גורם מלווה אחר) ישלים את הסכום הנדרש לבניה.
לא כדאי להתבסס על נקודת הנחה זו כיוון שעל הבנק לאשר את ההלוואה.
עליו לבחון את שווי הנכס וייתכן שהוא יעריך את הנכס בשווי נמוך יותר מהצפוי (או מהעלות הצפוייה)  ואז, פשוט לא יינתן אישור לסכום המבוקש.

חוסר התחשבות בעבר הבנקאי – תהליך הבניה הוא תהליך מורכב וגורם לא פעם לאנשים לא לשים לב לבעיות שיש להם בעבר הבנקאי. לעתים, העבר הבנקאי, שהיה בעייתי, דורש רק סגירת פינה (באופן מקצועי), אך לעתים מדובר בבעיה רצינית שמונעת קבלת משכנתא או קבלתה בתנאים טובים והזמן הגרוע ביותר לגלות זאת הוא לאחר שהבניה כבר התחילה, וצריכים להעביר כספים לקבלן.

רוצה להצטרף למשפחות שחסכו מעל 89,000 ש״ח במשכנתה?

הערכת שמאי נמוכה – בכל מקרה של נטילת משכנתא, מעורב שמאי שמעריך את השווי של הנכס.
במקרה של בניה, יתכן והשמאי ייתן הערכה נמוכה ממה שחשבת והדבר יוביל אותך לקבלת סכום נמוך מהצפוי.
במקרה שהבדיקה מתחילה  לאחר סיום התכנון (ולעתים לאחר יציקת היסודות), יהיה עלייך לעשות "תיקון" שהוא יקר ולהתאים את הבניה למציאות החדשה.

התוצאה של משכנתא שלא אושרה לאחר יציקת היסודות (לא אושרה בכלל או לא בסכום הרצוי), מובילה לבעיות קשות בבניה.
הבעיה החמורה ביותר תבוא לידי ביטוי בהפסקת הבניה לחלוטין.
הבעיה הפחות חמורה יכולה לבוא לידי ביטוי בעלות גבוהה של ההלוואה.
על אף שהמצב השני יכול להישמע "לא נורא" התוצאה שלו משפיעה על כלכלת הבית ורמת החיים לאורך שנים רבות.

המתנה עם קבלת האישור למשכנתא וקבלתה בפועל, יכולה להוביל לבעיות רבות בבניה, לעיכובים ולשינויים שגם הם מתבטאים בהרבה כסף. מצב זה יכול להימנע כשהתהליך מתחיל בזמן הנכון.

משכנתא לבניית הבית

מתי נכון לקחת משכנתא לבנייה עצמית וכיצד אפשר לעשות זאת נכון?

הדרך הטובה ביותר לתכנן את הבית ולבנות אותו היא כשיש לך תקציב ברור.
ההמלצה היא לגשת אל הבנק ולהוציא אישור עקרוני.
משמעות האישור היא שהבנק אומר לך מהי המסגרת שהוא יסכים לתת לך וזאת בהתחשב בהכנסות שלך.
במידה ומצבך הכלכלי לא ישתנה, מקום העבודה שלך יישאר זהה (או דומה מבחינת ההכנסות) וחשבון הבנק שלך ימשיך לתפקד באותה הדרך, אין כל סיבה שגם לאחר זמן רב הבנק לא יסכים לתת לך את אותם הכספים שאושרו.

ההמלצה הטובה ביותר היא להוציא את האישור כשלב ראשון ולאשר אותו מחדש כל 3-4 חודשים וזאת כדי להבטיח שאכן הבנק ייתן לך מסגרת שתאפשר לך לבנות את ביתך.
כדאי לדעת כי אין זה משנה באיזה בנק הוצא האישור העקרוני.
כלומר, אין צורך לגשת למספר בנקים (בשלב הזה)  והעובדה שהוצאת את האישור בבנק אחד אינה אומרת ששם תילקח המשכנתא (כלומר, תהיה לך אפשרות לצאת למשא ומתן ולהשיג את התנאים הטובים ביותר גם לאחר שקיבלת אישור עקרוני).

עוד נקודה שחשוב להתייחס אליה היא הסכום המבוקש על ידך.
בעת קבלת האישור העקרוני לא מומלץ להגיש בקשה לסכום מינימלי אלא יש לבקש את סכום הבניה שבאמת יהיה נחוץ לך ולהתחשב בכל ההוצאות השונות שיכולות להיות לך בתהליך ולא לשכוח גם בלתי מתוכנן.

הבנת המציאות תעזור לך לבנות את החלום

ככל שהמציאות שלך תהיה ברורה יותר כך יהיה לך קל יותר לבנות את החלום.
במקום לתכנן בית המבוסס על הערכות של מה שאולי הבנק ייתן לך וכספים שייתכן ויהיו לך, הטוב ביותר הוא לדעת מהי המסגרת שלך.
במילים פשוטות אפשר להגיד כי האישור העקרוני מאפשר לך לדעת מהם הגבולות שלך.

ברגע שיהיה לך מידע מהו הסכום המקסימלי שיכול לשמש אותך לבניה (בהתחשב באישור של הבנק ובנכונות שלך לתשלומים החודשיים על הסכום המדובר) יהיה לך הרבה יותר קל לתכנן את הבית.
עם הסכום הנדרש יהיה עלייך לפנות אל האדריכל או כל גורם מתכנן וסכום זה יאפשר לך לצאת למשא ומתן בקלות מול קבלנים ובעת לקיחת ההלוואה מול גורמי המשכנתאות.

ייעוץ משכנתא לצרכי בנייה

הזמן הנכון לפנות לייעוץ

פגישת ייעוץ משכנתאות ראשונית יכולה להתבצע בכל שלב ומומלץ להגיע בשלב מוקדם. ככל שיהיה לך יותר ידע כיצד עלייך לפעול, כך הבניה תהיה משתלמת עבורך ולקיחת משכנתא תהיה פשוטה יותר ותתאים לצרכייך.

רוצים להתייעץ?
צרו קשר לפגישה ראשונית ללא עלות וללא כל התחייבות וקבלו יותר מהכסף שלכם: 052-5900403

 

שלכם, איריס שוסטר.


יצירת קשר איריס שוסטר

 

 

 

שאלות ותשובות

לא תמיד ניתן לבצע שינויים והדבר תלוי בגורמים רבים כולל סוג השינוי המבוקש. בנוסף, יש לזכור כי שינויים שמתבצעים לאחר החתימה מול קבלן השלד, יכולים לעלות עוד הרבה כסף. זו אחת מהסיבות שהבניה עולה יותר מהצפוי ושהמשכנתא לבנייה עצמית לא מספיקה לתשלומים הנדרשים. בכתבה באתר מחכה לך עוד מידע מפורט.

כדאי לפנות לבנק בשלב מוקדם של הבניה כדי לדעת כמה כסף תוכלו להוציא במהלכה. ככל שתדעו בשלב מוקדם יותר כמה כסף יש לכם, אך התכנון יתאים לאמצעים שברשותכם. אתם לא חייבים לתכנן את התהליך לבד ואוכל ללוות אתכם כבר בשלב הראשוני כדי שתדעו להעריך את הסכום שיש בידכם לצורך הבניה.

מעל ל-80% מהבונים חורגים מסכום הבניה שתכננו. עם זאת, אין כל ספק כי אפשר לסיים את הבניה במסגרת התקציב והדבר תלוי רק בך. תכנון נכון, הבנה של השלבים השונים ובקשת משכנתא לבנייה עצמית כבר בתחילת הדרך תעזור לך לסיים לפי התוכניות. להתייעצות ולפרטים נוספים, אשמח לעמוד לרשותך.

Scroll to Top
דילוג לתוכן