הרשמה להגרלת הלוואות מיוחדות ליוצאי אתיופיה – 2019

מאמרים נוספים

איחוד הלוואות

איחוד הלוואות מאמר בנושא איחוד הלוואות …. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

להמשך קריאה »
ייעוץ למשכנתה חדשה

ייעוץ למשכנתה חדשה: לחסוך כסף כבר מהתשלום הראשון‏

רכישת נכס חדש תתבצע לרוב בעזרת משכנתה ואם מדובר בנכס ראשון אז רוב הקונים מרגישים שהם נכנסים לתחום שהם עוד לא נתקלו בו. ייעוץ למשכנתה חדשה עושה סדר בתהליך, מוביל אתכם לקבל את ההחלטות הכלכליות הנכונות ומסתיים במשכנתה שמשאירה לכם יותר כסף בכיס. בואו רגע נבין למה כל כך חשוב להשקיע זמן בבחירת המשכנתה. ברגע שאתם רוכשים נכס אתם לוקחים על עצמכם התחייבות כלכלית שתלווה אתכם לאורך השנים הבאות. כמה שנים? לרוב בין עשרים לשלושים

להמשך קריאה »
דירה בהגרלה

קייס סטאדי – דירה בהנחה

תוכנית דירה בהנחה  החליפה את קודמתה, מחיר למשתכן כשגם כאן המטרה היא לאפשר ליותר אנשים לקנות את דירתם הראשונה. הנרשמים להגרלה יכולים לבחור את העיר או היישוב בו ירצו לקנות את ביתם ובמידה והם יזכו, הם יכולים לבחור את הדירה המועדפת עליהם מבחינת מספר החדרים, כיוון האוויר, קומה ונתונים נוספים. על פניו נשמע שתהליך רכישת דירה דרך דירה בהנחה פשוט מאד: בתחילה יש לבדוק את הזכאות להשתתפות בהגרלה, במידה ונמצאתם זכאים, להירשם למקום שתרצו לזכות

להמשך קריאה »
הגרלת דירה בהנחה הסתיימה – מה הצעד הבא

חדשות טובות לבעלי דירה ששוכרים דירה

חדשות טובות לבעלי דירה שמשכירים אותה ושוכרים דירה אחרת ב 1.6.23 נכנס לתוקף  תיקון לחוק שמאפשר לבעלי נכס יחיד (למגורים) המשכירים את הדירה שלהם ושו כרים דירה אחרת למגורים לקבל הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה על ההכנסות משכר דירה. השינוי בחוק מאפשר לבעלי דירה שמשכירים את הדירה שלהם ושוכרים דירה אחרת להתקזז בין תשלום השכירות שהם מקבלים לשכירות שהם משלמים ובכך להקטין משמעותית ההכנסה משכ"ד שעליה משולם מס ההכנסה.  זהו מהלך שמקל על בעלי נכס

להמשך קריאה »

המשכנתה של השכן טובה יותר. באמת?

הצורך שלנו להשוות בין מה שיש לנו ומה שיש לאחרים הוא טבעי. אנחנו עושים את זה לפעמים בכלל בלי להרגיש ולרוב כדי לוודא שאנחנו בסדר. שלא טעינו. שקיבלנו את הטוב ביותר. ההשוואה מתבצעת בכל כך הרבה תחומים וכמובן, גם במשכנתה שלנו. אנו משווים בין הריביות וההחזרים שלנו לבין השכנים והחברים שלנו. האם זה עוזר לנו? לא. האם המידע שאנו אוספים מסביב יהיה מדויק? ממש לא. במאמר זה לא נבדוק למה חשוב לנו להשוות בין משכנתאות

להמשך קריאה »
ריבית בנק ישראל

השפעת סגירת 100,000 שקלים על המשכנתא במסלולים השונים

בעקבות לקוחות שפנו אלי אני מפרסמת פה את התשובה לשאלה כיצד נכון להתנהל עם 100,000 שקלים ״פנויים״ שמיועדים לסגירת אחד ממסלולי המשכנתא. כל זאת על רקע העלייה הנוספת של הריבית (בפעם הרביעית בשנת 2022), עלייה שהובילה במקרה הנוכחי לתוספת של 330 שקלים בתשלום החודשי. בחודש אוגוסט 2022 עלתה הריבית שוב ומשקי בית רבים כבר מתחילים להרגיש את השינוי. מעבר לכך שהריבית העלתה את התשלומים החודשיים למשכנתא, ישנה גם אינפלציה שמובילה לעליית מחירים והופכת כל קנייה

להמשך קריאה »

ההרשמה להגרלת ההלוואות המיוחדות ליוצאי אתיופיה לשנת 2019 נפתחה ב- 10.6.2019 ותיסגר ב- 21.7.2019.

זאת השנה השלישית שבה נפתחה ההגרלה להלוואות מיוחדות ליוצאי אתיופיה.

בינואר 2017 התקבלה החלטת ממשלה לצאת עם תכנית חדשה בתחום ההלוואות לדיור. התכנית מיועדת עבור יוצאי אתיופיה או בניהם כשהמטרה היא לשלבם בחברה על ידי מתן הלוואות דיור בתנאים מועדפים. על פי ההחלטה, בין השנים 2017-2020, תתבצע מדי שנה הגרלה ובכל הגרלה יזכו לפחות 200 משפחות לקבלת תנאים מועדפים להלוואות דיור.

איך נרשמים? 

  • הרשמה מחודשת למי שנרשם והשתתף בהגרלות בשנים הקודמות ולא זכה או לא מימש את הזכייה ולא חלו שינויים בנתונים שלו– יקבל הודעת SMS עם קישור לאתר https://www.dira.moch.gov.il/. כניסה לאתר תאפשר רישום מחודש.
    הודעה תישלח למייל.
  • הרשמה מחודשת למי שנרשם בשנים הקודמות ויש שינוי בנתונים האישיים שלו ו/ או רכש דירה (חדשה או יד שניה) – יש צורך לפנות לאחד הסניפים של החברות המטפלות ולהרשם שם. רשימת הסניפים של החברות 
  • הרשמה חדשה – לכל מי שעדין לא נרשם ועומד בתנאים – יש לפנות לאחת החברות רשימת החברות והסניפים
  • טלפון לברורים במשרד השיכון  5442*

מה כוללים התנאים המועדפים?

  • הלוואה בסך של עד 600,000 ₪ לצורך דיור בתנאים מועדפים.
  • ההלוואה תינתן לתקופה של עד 25 שנה כשהיא צמודה למדד המחירים לצרכן.
  • תנאים מיוחדים: ב-10 השנים הראשונות ההלוואה ללא ריבית, ב-15 שנים הנוספות ההלוואה בריבית שנתית בשיעור של 2%.
  • זכאים שייקחו הלוואה משלימה בסכום שאינו עולה על 600,000 ₪ יידרשו להון עצמי בסך 5% (במקום 25%).

על מנת להשתתף בהגרלה, יש לעמוד בתנאי הזכאות הבאים:

  • מחוסרי דיור שאין ולא הייתה להם זכאות לדירה או לחילופין, בעלי דירה יד שנייה שנרכשה בשנה האחרונה או דירה שנרכשה מקבלן והחתימה על חוזה הרכישה התבצעה בתאריך 01.01.16 ואחריו.
  • יוצא אתיופיה אשר הוא, או אחד מהוריו, או בן זוגו נולד באתיופיה.
  • זוג נשוי או ידועים בציבור המקיימים משק בית משותף (עם או בלי ילדים) או הורה עצמאי עם לפחות ילד אחד המתגורר בבית בדרך קבע וגילו עד 21.

ההבדלים בין ההגרלה בשנת 2017 להגרלה בשנת 2019

בשנת 2017, בהתאם להחלטת הממשלה, זכו 250 משפחות לקבלת תנאים מועדפים (אך לא כולם הצליחו לממש את ההטבה).
ההחלטה לשנת 2018 הייתה להגדיל את המכסה ועל כן, בשנה זו 300 משפחות יוגרלו ויזכו להלוואה לדיור בתנאים מועדפים ואף נפתחה הגרלה נוספת שבה זכו 160 משפחות נוספות. 

זכאים להצטרף להגרלה גם מי שרכש דירת יד שנייה בשנה האחרונה או מי שרכש דירה מקבלן כשתאריך החתימה על החוזה הינו 01.01.16 או מאוחר יותר.

כמו בשנה שעברה, גם השנה, יש להקפיד על עמידה בלוח הזמנים ועמידה בתהליך:

שלב ראשון – הרשמה

ההרשמה להגרלה נפתחה בתאריך 10.6.2019 ותיסגר בתאריך 21.7.2019. אל ההגרלה זכאים להצטרף נרשמים חדשים אשר עומדים בתנאי הזכאות להרשמה ורשאים להירשם מבקשים ותיקים. מצטרפים חדשים צריכים לפנות לאחר מחברות ההרשמה (לרשימת החברות והסניפים ) , למלא את כל הטפסים ולשלם את עלות ההרשמה בסך 70 ₪.

מבקשים ותיקים שנרשמו בשנת 2017 או בשנת 2018  ולא זכו או שלא מימשו את זכאותם ומצבם לא השתנה, יוכלו להירשם בשנית גם דרך אתר האינטרנט המצורף (לחיצה למעבר לאתר). אותם מבקשים יוכלו להירשם גם בסניפי החברה בעלות של 70 ₪. חשוב לשים לב כי לאחר ההרשמה צריך להתקבל אישור הרשמה להגרלה או דחיית ההרשמה. האישור יגיע אל תיבת הדוא"ל.

מבקשים ותיקים אשר נרשמו בשנת 2017 ולא זכו או לא מימשו את זכאותם אך מצבם השתנה יצטרכו לפנות אל אחד מסניפי ההרשמה.

בעת ההרשמה יש להביא את המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות של שני הנרשמים, כולל נספחים. במקרה של בני זוג ילידי הארץ יש להביא צילום תעודת זהות של אחד מההורים יוצאי אתיופיה.
  • תעודת נישואין לזוגות נשואים.
  • עבור גרושים, תעודת גירושין; הסכם בעל תוקף של פסק דין אשר התקבל בסמוך ולפני הגירושין.
  • עבור אלמנים, יש להביא תעודת פטירה של בן או בת הזוג.
  • עבור הורה עצמאי: תעודת גירושין, הסכם גירושין, תצהיר על מגורים ללא ידוע בציבור.
  • עבור ידועים בציבור יש למלא טופס הצהרה בפני עורך דין. בני זוג אשר מחזיקים בתעודת זוגיות מטעם משפחה חדשה או מחזיקים בתעודת חיים משותפת מטעם מרכז הטקסים הויה, לא צריכים לחתום בפני עורך דין אלא רק בפני מנהל הסניף בחברה.
  • עבור בעלי דירה שנרכשה בשנה האחרונה או שרכשו דירה מקבלן לאחר 01.01.16, יש להציג חוזה רכישה.
  • בעת ההרשמה להגרלה יש לחתום בפני פקיד החברה על התקנון וכן יש לחתום על ההצהרה.

שלב שני – ההגרלה

לאחר סיום תאריך ההרשמה תתקיים הגרלה ובה יזכו, נכון לשנת 2018, 460 משפחות. בסיום ההגרלה יקבלו תוצאות כל הנרשמים, בין אם זכו ובין אם לא. התוצאות יפורסמו גם באתר ההרשמה להגרלות.

הזוכים יקבלו מכתב הסבר על המשך מימוש הסיוע. אלו שלא יזכו, יהיו זכאים להגיש מועמדות בשנים הבאות, אך הם לא יקבלו העדפה.

שלב שלישי – מימוש הזכייה

זוכי ההגרלה יצטרכו לממש את הזכייה שלהם תוך שישה חודשים בלבד. במהלך תקופה זו יהיה על הזוכים לרכוש דירה ולחתום על הסכם הלוואה מול אחד הבנקים למשכנתאות.

משתתפים אשר זקוקים להארכה יצטרכו לבקשה מבעוד מועד בוועדת החריגים של משרד הבינוי והשיכון וזאת כשברשותם מסמכים התומכים בבקשה.

הכנה לקראת ההגרלה ולאחריה

על מנת להצטרף להגרלה ולממש את תוצאותיה, יש לעמוד בתנאים השונים שהוגדרו. ראשית יש לשים לב לתאריכי ההרשמה ולהקדים להירשם. אנשים שכבר נרשמו להגרלה קודמת אך לא זכו או לא מימשו את הזכייה ורוצים להירשם בשנית, צריכים גם הם להקדים להירשם ולשים לב שקיבלו אישור הצטרפות להגרלה.

חשוב לדעת כי זמן המימוש הוא מוגבל וכי אין זה מספיק לזכות בהגרלה בכדי באמת לקבל את הכסף ולהצליח לממש אותו.

לכן, מומלץ להכין מבעוד מועד את המסמכים הנדרשים ולהתכונן לקראת קבלת ההלוואה (גם אם אין  צורך בכספים נוספים והלוואה משלימה) וזאת כדי לסיים את התהליך בזמן שהקצה משרד הבינוי והשיכון.

בזמן זה יהיה עליכם גם למצוא את הדירה או הנכס בו תהיו מעוניינים לגור וגם להתנהל מול הבנקים לקבלת המשכנתא. הכנה מוקדמת לתהליך תסייע לכם לסיימו ולממש את הזכויות שלכם במינימום לחצים ובתוצאות הטובות ביותר.

בהצלחה,
איריס שוסטר.
ייעוץ משכנתאות ופיננסים
לקבל הרבה יותר מהכסף שלך
052-5900403

צרו קשר עוד היום לייעוץ משכנתאות וליווי בקבלת המשכנתא המתאימה ביותר והזולה ביותר
להתייעצות ראשונית ניתן ליצור קשר  במייל  iris@isaving.co.il

Scroll to Top
דילוג לתוכן