משפחה לפני קניית בית חדש מקבלן

מאמרים נוספים

איחוד הלוואות

איחוד הלוואות מאמר בנושא איחוד הלוואות …. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

להמשך קריאה »
ייעוץ למשכנתה חדשה

ייעוץ למשכנתה חדשה: לחסוך כסף כבר מהתשלום הראשון‏

רכישת נכס חדש תתבצע לרוב בעזרת משכנתה ואם מדובר בנכס ראשון אז רוב הקונים מרגישים שהם נכנסים לתחום שהם עוד לא נתקלו בו. ייעוץ למשכנתה חדשה עושה סדר בתהליך, מוביל אתכם לקבל את ההחלטות הכלכליות הנכונות ומסתיים במשכנתה שמשאירה לכם יותר כסף בכיס. בואו רגע נבין למה כל כך חשוב להשקיע זמן בבחירת המשכנתה. ברגע שאתם רוכשים נכס אתם לוקחים על עצמכם התחייבות כלכלית שתלווה אתכם לאורך השנים הבאות. כמה שנים? לרוב בין עשרים לשלושים

להמשך קריאה »
דירה בהגרלה

קייס סטאדי – דירה בהנחה

תוכנית דירה בהנחה  החליפה את קודמתה, מחיר למשתכן כשגם כאן המטרה היא לאפשר ליותר אנשים לקנות את דירתם הראשונה. הנרשמים להגרלה יכולים לבחור את העיר או היישוב בו ירצו לקנות את ביתם ובמידה והם יזכו, הם יכולים לבחור את הדירה המועדפת עליהם מבחינת מספר החדרים, כיוון האוויר, קומה ונתונים נוספים. על פניו נשמע שתהליך רכישת דירה דרך דירה בהנחה פשוט מאד: בתחילה יש לבדוק את הזכאות להשתתפות בהגרלה, במידה ונמצאתם זכאים, להירשם למקום שתרצו לזכות

להמשך קריאה »
הגרלת דירה בהנחה הסתיימה – מה הצעד הבא

חדשות טובות לבעלי דירה ששוכרים דירה

חדשות טובות לבעלי דירה שמשכירים אותה ושוכרים דירה אחרת ב 1.6.23 נכנס לתוקף  תיקון לחוק שמאפשר לבעלי נכס יחיד (למגורים) המשכירים את הדירה שלהם ושו כרים דירה אחרת למגורים לקבל הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה על ההכנסות משכר דירה. השינוי בחוק מאפשר לבעלי דירה שמשכירים את הדירה שלהם ושוכרים דירה אחרת להתקזז בין תשלום השכירות שהם מקבלים לשכירות שהם משלמים ובכך להקטין משמעותית ההכנסה משכ"ד שעליה משולם מס ההכנסה.  זהו מהלך שמקל על בעלי נכס

להמשך קריאה »

המשכנתה של השכן טובה יותר. באמת?

הצורך שלנו להשוות בין מה שיש לנו ומה שיש לאחרים הוא טבעי. אנחנו עושים את זה לפעמים בכלל בלי להרגיש ולרוב כדי לוודא שאנחנו בסדר. שלא טעינו. שקיבלנו את הטוב ביותר. ההשוואה מתבצעת בכל כך הרבה תחומים וכמובן, גם במשכנתה שלנו. אנו משווים בין הריביות וההחזרים שלנו לבין השכנים והחברים שלנו. האם זה עוזר לנו? לא. האם המידע שאנו אוספים מסביב יהיה מדויק? ממש לא. במאמר זה לא נבדוק למה חשוב לנו להשוות בין משכנתאות

להמשך קריאה »
ריבית בנק ישראל

השפעת סגירת 100,000 שקלים על המשכנתא במסלולים השונים

בעקבות לקוחות שפנו אלי אני מפרסמת פה את התשובה לשאלה כיצד נכון להתנהל עם 100,000 שקלים ״פנויים״ שמיועדים לסגירת אחד ממסלולי המשכנתא. כל זאת על רקע העלייה הנוספת של הריבית (בפעם הרביעית בשנת 2022), עלייה שהובילה במקרה הנוכחי לתוספת של 330 שקלים בתשלום החודשי. בחודש אוגוסט 2022 עלתה הריבית שוב ומשקי בית רבים כבר מתחילים להרגיש את השינוי. מעבר לכך שהריבית העלתה את התשלומים החודשיים למשכנתא, ישנה גם אינפלציה שמובילה לעליית מחירים והופכת כל קנייה

להמשך קריאה »

סיפור המספר את התהליך שעברה משפחה משלב הרצון לקניית בית חדש מקבלן ועד לקנייה ממש והתשלום.
פנתה אלי משפחה צעירה זוג צעיר ותינוקת שרצו לקנות את הבית הראשון שלהם.
הם בחרו לקנות בית חדש מהקבלן. הם מצאו את הבית שאותו הם רוצים לקנות הם ידעו לתאר איך הבית יראה בסיום הבנייה וגם ידעו כמה רוצה הקבלן אך הם לא ידעו איך כדאי להם להמשיך ומהם הצעדים הבאים.

אני כל כך שמחתי שהם פנו אלי לפני שהם חתמו על החוזה שיכולנו לבחון האם קניית הבית הזה מתאימה להם האם יכולים לעמוד בסכום הקנייה, בתשלומים החודשיים ואיך קניית הבית משפיעה על איכות החיים שלהם.

הצעד הראשון הייתה פגישה בה נפרשו הרצונות הצרכים והיכולות. בפעם הראשונה הסתבר להם שבקניית בית ישנם הוצאות נוספות מעבר לסכום הקנייה. שלא ניתן לקבל מהבנק כל סכום. שניתן להתאים את גובה התשלום החודשי בהתאם לצרכים ,שהתשלום החודשי לא חייב להיות קבוע לאורך כל התקופה, ודבר נוסף, שבמשך השנה וחצי הקרובות עד שבניית הבית תסתיים הם ישלמו שכ"ד ואת הלוואת המשכנתא במקביל.

המשכנו בברור הסכום העומד לרשותם (מהו ההון העצמי) אותו הסכום שנשאר מהחתונה והם שמו אותו בצד, המתנות מההורים ותוכנית החיסכון שתמיד אמרו שהיא מיועדת לקניית הבית.

הצעד הבא היה לברר מול הבנק מהו הסכום שאותו הם יכולים לקבל כהלוואת משכנתא. הוגשו בקשות לאישור עקרוני.

כשהתקבלו האישורים ישבנו לבחון האם ניתן לעמוד בקניית הנכס.

האם הם יכולים לגייס את הסכום הנדרש, ומהו גובה התשלום החודשי בו יוכלו לעמוד בתקופת הבנייה כשהם נדרשים לשלם גם שכ"ד ומהו התשלום החודשי המתאים להם להמשך.

מה שראינו היה כי יחסרו להם כ- ₪100,000 לסיום הבנייה בעוד כשנה וחצי כ- ₪60,000 מהסכום הראשוני שביקש הקבלן ועוד כ- ₪40,000 לעלויות נוספות (עלויות קנייה – עו"ד, עלויות משכנתא – פתיחת תיק, נוטריון, משכון, שמאי, רישום משכנתא, עלויות נוספות בעקבות שינויים ותוספות, והערכה לתוספת ההצמדות למדד תשומות הבנייה).

בחנו את ההשלכות של התוספות השונות שהם חשבו להוסיף בדירה ומהו הסכום הנדרש למימון כל שינוי או תוספת (תוספת תריסים חשמליים, החלפת מטבח, שינוי אמבטיות, שדרוג הקרמיקה, הכנות למערכת מיזוג) לאחר בחינה זו נבחרו התוספות שעליהן לא ניתן או לא רוצים לוותר.

ישבנו ובנינו תוכנית לגיוס הסכום. סוכם כי מרבית הסכום יגיע מקרן השתלמות שאמורה להשתחרר בעוד כשנה. יתרת הסכום תגיע מתוכנית חיסכון בהפקדה חודשית.

מכאן הם פנו לעו"ד מטעמם שיבחן את החוזה והמשיכו לחתימה.

במקביל עבדנו על בניית תמהיל המשכנתא (על בחירת המסלולים והתקופות של תתי ההלוואות).

היה לי חשוב להתאים את המשכנתא לצרכים ולרצונות המיוחדים שלהם ומצד שני שעלויות המשכנתא יהיו נמוכות ככל הניתן.

נבחנו האפשרויות השונות ועם התמהיל הנבחר החל מו"מ מול הבנקים במטרה לקבל את ההצעה הטובה ביותר. לאחר מו"מ שנמשך כשבועיים נפגשנו לבחירת ההצעות הסופיות ונבחר הבנק בו תילקח הלוואת המשכנתא.

קבענו פגישה בבנק בפגישה זו נפתח תיק ההלוואה והם קיבלו מספר משימות שאותן ביצעו ותוך כשבוע קיבלו אישור על המשכנתא.

הם בחרו להעביר לקבלן כ- %80 מערך הבית בשלב קבלת המשכנתא וזאת במטרה להקטין את עלויות ההצמדה למדד תשומות הבניה. מה שהתאפשר להם מאחר ובפרויקט זה היה בנק מלווה שאיפשר את קבלת כל סכום המשכנתא בכל שלב ולא בהתאם להתקדמות הבניה.

התהליך שעברה המשפחה איפשר לה להתכונן לכל שלב בתהליך. נתן לה תמונה אמיתי של המצב. והיא הגיע לשלב סיום הבנייה מוכנה עם כל הסכום הנדרש ללא חשש, הפתעה או צורך מגיוס כספים לא מתוכניים.

Scroll to Top
דילוג לתוכן