בחינת הפנסיה והגדלתה

מאמרים נוספים

איחוד הלוואות

איחוד הלוואות מאמר בנושא איחוד הלוואות …. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

להמשך קריאה »
ייעוץ למשכנתה חדשה

ייעוץ למשכנתה חדשה: לחסוך כסף כבר מהתשלום הראשון‏

רכישת נכס חדש תתבצע לרוב בעזרת משכנתה ואם מדובר בנכס ראשון אז רוב הקונים מרגישים שהם נכנסים לתחום שהם עוד לא נתקלו בו. ייעוץ למשכנתה חדשה עושה סדר בתהליך, מוביל אתכם לקבל את ההחלטות הכלכליות הנכונות ומסתיים במשכנתה שמשאירה לכם יותר כסף בכיס. בואו רגע נבין למה כל כך חשוב להשקיע זמן בבחירת המשכנתה. ברגע שאתם רוכשים נכס אתם לוקחים על עצמכם התחייבות כלכלית שתלווה אתכם לאורך השנים הבאות. כמה שנים? לרוב בין עשרים לשלושים

להמשך קריאה »
דירה בהגרלה

קייס סטאדי – דירה בהנחה

תוכנית דירה בהנחה  החליפה את קודמתה, מחיר למשתכן כשגם כאן המטרה היא לאפשר ליותר אנשים לקנות את דירתם הראשונה. הנרשמים להגרלה יכולים לבחור את העיר או היישוב בו ירצו לקנות את ביתם ובמידה והם יזכו, הם יכולים לבחור את הדירה המועדפת עליהם מבחינת מספר החדרים, כיוון האוויר, קומה ונתונים נוספים. על פניו נשמע שתהליך רכישת דירה דרך דירה בהנחה פשוט מאד: בתחילה יש לבדוק את הזכאות להשתתפות בהגרלה, במידה ונמצאתם זכאים, להירשם למקום שתרצו לזכות

להמשך קריאה »
הגרלת דירה בהנחה הסתיימה – מה הצעד הבא

חדשות טובות לבעלי דירה ששוכרים דירה

חדשות טובות לבעלי דירה שמשכירים אותה ושוכרים דירה אחרת ב 1.6.23 נכנס לתוקף  תיקון לחוק שמאפשר לבעלי נכס יחיד (למגורים) המשכירים את הדירה שלהם ושו כרים דירה אחרת למגורים לקבל הטבה משמעותית בתשלום מס הכנסה על ההכנסות משכר דירה. השינוי בחוק מאפשר לבעלי דירה שמשכירים את הדירה שלהם ושוכרים דירה אחרת להתקזז בין תשלום השכירות שהם מקבלים לשכירות שהם משלמים ובכך להקטין משמעותית ההכנסה משכ"ד שעליה משולם מס ההכנסה.  זהו מהלך שמקל על בעלי נכס

להמשך קריאה »

המשכנתה של השכן טובה יותר. באמת?

הצורך שלנו להשוות בין מה שיש לנו ומה שיש לאחרים הוא טבעי. אנחנו עושים את זה לפעמים בכלל בלי להרגיש ולרוב כדי לוודא שאנחנו בסדר. שלא טעינו. שקיבלנו את הטוב ביותר. ההשוואה מתבצעת בכל כך הרבה תחומים וכמובן, גם במשכנתה שלנו. אנו משווים בין הריביות וההחזרים שלנו לבין השכנים והחברים שלנו. האם זה עוזר לנו? לא. האם המידע שאנו אוספים מסביב יהיה מדויק? ממש לא. במאמר זה לא נבדוק למה חשוב לנו להשוות בין משכנתאות

להמשך קריאה »
ריבית בנק ישראל

השפעת סגירת 100,000 שקלים על המשכנתא במסלולים השונים

בעקבות לקוחות שפנו אלי אני מפרסמת פה את התשובה לשאלה כיצד נכון להתנהל עם 100,000 שקלים ״פנויים״ שמיועדים לסגירת אחד ממסלולי המשכנתא. כל זאת על רקע העלייה הנוספת של הריבית (בפעם הרביעית בשנת 2022), עלייה שהובילה במקרה הנוכחי לתוספת של 330 שקלים בתשלום החודשי. בחודש אוגוסט 2022 עלתה הריבית שוב ומשקי בית רבים כבר מתחילים להרגיש את השינוי. מעבר לכך שהריבית העלתה את התשלומים החודשיים למשכנתא, ישנה גם אינפלציה שמובילה לעליית מחירים והופכת כל קנייה

להמשך קריאה »

בין אם מועד הפנסיה קרוב ובין אם הוא רחוק, יום אחד תרצו לפרוש והיום תרצו לוודא שבעתיד יהיו לכם מספיק כספים. הליך בחינת הפנסיה והגדלתה מאפשר לכם לוודא כי הכספים שלכם נמצאים במסלול המתאים ביותר עבורכם וכי בבוא היום תוכלו לחיות את חייכם בהתאם לציפיות.

בחינת הפנסיה והגדלתה צריכה להתבצע בשלב מוקדם ככל האפשר. אם עוד לא ביצעתם תכנון פנסיוני, זה הזמן לבחון את הנתונים, לבצע שיקולים שונים (לרבות שיקולי מס, צרכים אישיים ועוד) ולקבוע את המסלולים וקרן הפנסיה הנכונה לכם.

 

מהי פנסיה?

פנסיה היא שם כולל למגוון ביטוחים אשר המטרה שלהם היא להבטיח המשך פרנסה לאחר יציאה ממעגל העבודה. נכון לשנת 2022, גיל הפרישה עומד על 65-62 לנשים ועל 67-65 לגברים (תלוי בשנת הלידה). רוב העובדים והעובדות יפרשו בגיל זה ויצאו ממעגל העבודה.

הביטוח הפנסיוני הוא חיסכון אישי אשר מתחיל להיות ממומש ברגע שהעובד או העובדת יוצאים ממעגל העבודה. הסיבה לכך יכולה להיות הגעה לגיל פרישה אך במקרים מסוימים הסיבה תהיה רפואית ואי יכולת לעבוד. ברגע שהביטוח מופעל החוסך מתחיל לקבל תשלום חודשי המעניק לו קצבת מחיה. השאלה שכדאי להעלות בשלב מוקדם היא מה יהיה גובה הקצבה.

נקודה שחשוב לציין היא שמדינת ישראל מספקת גם קצבת זקנה אך זו מינימלית ומעטים מהאנשים יוכלו להתקיים על קצבה זו בלבד. בנוסף, קצבה זו תלויה בגיל ואינה ניתנת למימוש מוקדם במקרה של פרישה בשל בעיות רפואיות אלו או אחרות.

מהי פנסיה

חשיבות תכנון פנסיוני בשלב מוקדם

תכנון התקציב המשפחתי מתייחס בדרך כלל לשלב בו אנחנו נמצאים. אנחנו רואים את החיים שלנו כאן ועכשיו, את המטרות הקרובות שלנו, חולמים על רכישת דירה, רכב, טיסה לחו"ל ופעולות שנוכל לראות בחודשים הקרובים או בשנים הבאות. בשנות הארבעים ואפילו תחילת החמישים שלנו רובנו לא מתייחסים למה שיקרה ביום בו נצא לפנסיה.

ככל שהגיל צעיר יותר כך המחשבה על הפנסיה ועל הפרישה מרגישה לא טבעית. עם זאת, כדי להצליח לצאת לפרישה בכבוד ובתנאים טובים, כדאי לחשוב על כך מוקדם ככל האפשר או לפחות לחשוב על כך. שינוי קטן באחוז החיסכון יכול להיות משמעותי בגיל הפרישה ולהבדיל בין חיים מצומצמים לבין חיים ברווחה כלכלית.

עוד נקודה שיש להביא בחשבון היא שהביטוח הפנסיוני מיועד לא רק למקרים של פרישה אלא משמעותי גם במקרה של מצבי נכות. מצבים שונים אשר מובילים אנשים לצאת ממעגל העבודה לחלוטין או שמשפיעים על כושר העבודה, דורשים הפעלה של קרן הפנסיה. על אף שזהו מצב שאף אחד לא רוצה להגיע אליו, אין זה אומר שאין צורך לחשוב עליו ולכן יש צורך בבחינה של הפנסיה גם לפני גיל הפרישה.

רוצה להצטרף למשפחות שחסכו מעל 89,000 ש״ח במשכנתה?

על תהליך בחינת הפנסיה והגדלתה

בחינת הפנסיה בודקת  האם גובה הפנסיה הצפויה מתאימה לרצון. לראות האם ישנן הזדמנויות שלא ניצלתם והאם יש לכם דרך להגדיל את החיסכון כשהמטרה היא להבטיח לכם רווחה כלכלית בעתיד. התהליך אינו מורכב ודורש מכם פעולות מינימליות כשבסופו תוכלו ליהנות מחיסכון גדול יותר שמתאים ליכולות הכלכליות הנוכחיות שלכם ולדרישות העתידיות.

בדיקת תוכנית או תוכניות החיסכון הקיימותתהליך בחינת הפנסיה

השלב הראשון בתהליך הוא בחינת כל התוכניות הקיימות. בכלל זה הביטוחים השונים שאתם חוסכים והזכויות שעומדות לרשותכם. לא פעם מתגלות תוכניות חיסכון שונות ואף מקבילות, כאלה שעולות לכם יותר כסף בלי לתת לכם תמורה ראויה. המטרה שלב זה היא לעשות סדר בדברים וכל שאתם צריכים לעשות הוא לאסוף נתונים (כשאפשר לאסוף את רובם בקלות דרך המחשב).

חישוב הצרכים העתידיים

לאחר שכל הנתונים ברורים אבנה עבורכם תחזית פיננסית כך שתוכלו לראות את התמונה המלאה של המצב הנוכחי. בשלב זה תוכלו להבין כמה כסף צברתם, כמה כסף אתם צפויים לקבל עם הפרישה וכמה כסף תקבלו מדי חודש כקצבה. בשלב זה תראו את התמונה המלאה באופן ברור, תוכלו לשאול שאלות ולמעשה להבין מה צפוי להיות בעתיד.

בחינת חלופות טובות יותר

ממש כמו במקרה של מחזור משכנתא בו אנחנו בוחנים האם יש חלופה טובה יותר כך גם בבחינת הפנסיה והגדלתה נרצה לבדוק האם ישנן חלופות טובות יותר. בשלב זה אנתח את המידע בצורה מקצועית, אבדוק האם ישנם מסלולים פיננסיים שיכולים להיות טובים יותר עבורכם והאם במסגרת היכולות הכלכליות הנוכחיות שלכם תוכלו לקבל בעתיד יותר.

הצגת הנתונים

בחינת הפנסיה דורשת מכם מעט פעולות אך חשוב שתראו את כל הנתונים ותוכלו לקבל החלטות חכמות לגבי העתיד שלכם. לכן, בשלב זה תקבלו תמונת מצב ברורה, מסודרת ושקופה בנוגע לפנסיה כפי שהיא כרגע ותמונת מצב של החלופות האפשריות. בשלב זה תדעו מה ניתן לעשות כדי שתצאו לפרישה עם יותר כספים וכמה זה יעלה לכם מדי חודש.

החלטה בנוגע לביצוע שינויים

ברגע שכל החלופות מוצגות לפניכם אתם יכולים להחליט האם לבצע שינויים או לא. בכלל השינויים תהיה התייחסות גם להפחתת דמי הניהול הנוכחיים, בחירה בחסכונות מותאמים ואם יש צורך, שינוי גובה החיסכון החודשי. בשלב זה מתקבלת ההחלטה האם לבצע שינוי, איזה שינוי ויש להוציא אותה לפועל. התוצאה תבוא לידי ביטוי בעוד מספר שנים, עם פרישה טובה ומותאמת לחייכם.

 

פנסיה לעצמאייםפנסיה לעצמאיים

החל משנת 2017 החליטה הממשלה על חובת הפרשה לפנסיה גם לעצמאיים ועצמאיות. כמו כל החוסכים, גם העצמאיים נהנים ממשיכה פטורה ממס, אך בניגוד לשכירים אשר יכולים למשוך אותה רק במקרה של פרישה, הם יכולים להשתמש בכספים גם במקרה של אבטלה, אם יזדקקו להם.

במקרה של מקום עבודה, תשלומי הפנסיה נחלקים בין המעביד והעובד. במקרה של עצמאי, עליו לשלם את מלוא הפנסיה ולכן שיעור ההפרשה שונה מאלו השכירים. מסיבה זו חשוב מאד שגם עצמאיים יבצעו בדיקה מקיפה של תשלומי הפנסיה ושיבטיחו לעצמם גם את האפשרות לפרוש ביום מן הימים וגם יעניקו לעצמם ביטחון במקרה שלא יוכלו לעבוד בגיל צעיר מגיל הפרישה.

עצמאיים צריכים לבצע הפרשות פנסיה על פי החוק אך הם יכולים לבחור להגדיל את סכום ההפרשה ובכך להגדיל את החיסכון שלהם. במקרה והעסק נהנה מרווחים יש לבחון את אפשרויות החיסכון ובכך גם ליהנות מיותר כספים בעתיד וגם מניצול נכון של חיסכון במס. תהליך בחינת הפנסיה זהה בין עצמאיים ושכירים ובשניהם נרצה לבחון את המצב המצוי ולהחליט עם הפעולות הטובות ביותר כדי להגיע למצב הרצוי.

רוצה להצטרף למשפחות שחסכו מעל 89,000 ש״ח במשכנתה?

בחינת קרנות וחסכונות נוספים

פנסיה היא דרך אחת לחסוך לקראת גיל פרישה. בנוסף, כל אחד ואחת יכולים לנצל את הקרנות השונות כדי ליהנות מכספים שישתחררו בעתיד תוך חיסכון מס. בעוד שקרן הפנסיה משתחררת עם גיל הפרישה (או באובדן כושר עבודה), ישנן קרנות חיסכון נפתחות כל מספר שנים ומאפשרות ליהנות משחרור כספים ללא תשלום מס.

גם שכירים וגם עצמאיים זכאים לחסכונות פטורים ממס ולרוב כחלק מתהליך בחינת הפנסיה נרצה לראות את תמונת החסכונות המלאה. יש לציין כי לא פעם אנשים חוסכים במסלולים שונים של הבנק וזאת בלי לנצל את הזכויות שהם יכולים לנצל.

כחלק מתהליך בחינת הפנסיה נרצה לראות את התמונה המלאה, לראות מה הדרך להיטיב עם החוסכים ולמצוא את הפתרונות הנכונים ביותר. לעתים נכון יותר להגדיל את החיסכון בטווח הקצר (שנים ספורות) על חשבון החיסכון הפנסיוני ולעתים להפך. נושא זה נבחן לעומק בתהליך כולל בחירה במסלולי החיסכון המותאמים למשפחה.

 

המשך עבודה לאחר גיל פרישה

תהליך בחינת הפנסיה והגדלתה מתייחס לחיסכון לקראת גיל פרישה. עם זאת ברור כי ישנם אנשים אשר מעוניינים להמשיך לעבוד גם לאחר שהגיעו לגיל שמאפשר להם להפסיק את עבודתם. חלק רוצים להמשיך לעבוד כיוון שהם נהנים במקום העבודה ומרגישים מאותגרים בו וחלק רוצים להמשיך להתפרנס באותה רמה והם לא מרגישים שיש סיבה לשנות את המצב.

המשך עבודה לאחר גיל פרישה

גיל הפרישה מתייחס לגיל בו המעסיקים מאפשרים לעובדים להפסיק את עבודתם. עם זאת אפשר להמשיך לעבוד ולהתפרנס כמו בעבר אך אין להסתמך על כך בתהליך תכנון הפנסיה. כלומר, אנשים אשר חושבים שהם ימשיכו לעבוד צריכים להביא בחשבון שלפעמים הדבר לא יתאפשר ולפעמים תידרש אפילו פרישה מוקדמת מן הצפוי.

לכן, בבחינת הפנסיה אנו בוחנים את המצב הנוכחי, את המצב הרצוי, את אופי החיים של החוסך או החוסכת ואת כלל הנכסים שברשותם. אנחנו רוצים לוודא כי עם ההגעה לגיל פרישה תהיה לכם אפשרות להמשיך לחיות בכבוד, ליהנות מחייכם ולחיות ללא דאגות כלכליות. לשם כך אנחנו פועלים היום כדי לדאוג ליום המחר. לפרטים נוספים ושיחת התייעצות ראשונית ללא כל עלות מצדכם, צרו קשר.

 

רוצים להתייעץ?
צרו קשר לפגישה ראשונית ללא עלות וללא כל התחייבות וקבלו יותר מהכסף שלכם: 052-5900403

 

שלכם, איריס שוסטר.


יצירת קשר איריס שוסטר

 

Scroll to Top
דילוג לתוכן